Howard County Plumbing Service is a family owned and operated plumbing service company headquartered in Eldersburg, Maryland. We are a full service plumbing company with 25 years of experience and provide 24 hour Emergency Service Monday through Friday after 5pm. We limit our emergency service availability as we believe in the importance of quality time spent with our families. Our team is dedicated to providing our customers with prompt, courteous and professional service. Our goal is to build ongoing relationships with our customers by providing top notch service with the utmost respect for our customers and their homes/businesses. We aren't satisfied until our customers are satisfied.
Called for mainline sewer clean out and once they got there they started the upsell. Ran snake down the line, said it was to laden with roots needed to use the hydro jet at an increased price. Then after that they ran a camera down and said the line was crushed had to dig up section and replace the damaged portion. After almost 2 days they then say the section they thought was bad is now prepared but another 37 feet needed to be repaired... They could recline at a cost of 250.00 per foot... Needless to say, told them to hit the road... Stay away from these franchise crooks.
I would highly recommend Steve Huffman of Steve's plumbing service to anyone who is looking for an experienced and efficient plumber. Having a home that is fixed with old plumbing. Steve quickly answered my distress call and was very thorough in his work very neat and clean. I was very impressed with his knowledge and willingness to keep me informed of what he was doing. His price was exactly to the quote. I will continue to use Steve for all my plumbing and electrical repairs and needs. Mahalo Steve!
My parents are in their middle eightys and my mother is at home with cancer. They live in SaintAugustine Florida.My problem is their two toilets will not flush all the way down the drain. I. have been down there twice to help them but I cannot drive 1200 miles each time they have a problem.So for now I would like to know what I can translate to my father over the phone to remedy this situation. Thank you very much Ray Dupuis.

This company is a complete rip-off. Called them to rod out sewer line, they charged $317 and an hour later, my basement drain had completely backed up again even worse than it was. He told me there were tree roots in the line, understandable. There are 2 big trees in my front yard. He said he was only able to cut thru a little bit and that it was draining but slowly. He recommended hydro jetting which would cost another $1005 so altogether $1300. I had a clean out installed a few years ago for $1500. How does cleaning a line with a power washer cost almost the same as digging up my front yard, tearing out a bush, and installing new pvc? Will NEVER recommend this company to anyone.


They advertising 24/7 service, when I called on Sunday February 11 2018, I was told Sunday service was not available. I even called twice to be sure I heard the correct information. Again I was informed no service on Sunday. I mentioned their advertising said 24/7 service. I was told no service on Sunday. I asked what 24/7 meant and did not get an answer. I am Advantage Plan member but this made not difference. This is a complete waste of money. Don't buy the Advantage Plan. This company is a complete fraud.
We called Mr. Rooter because we had a leak from our kitchen sink and they responded quickly to my surprise. Mike Farnsworth shows up and gets right to work and doesn't give us an estimate for the work before he started. He ended up replacing a broken pipe in our basement that took 15 minutes and he plunged our tub and sink as well. He wasn't even here for an hour and he charged us $650 dollars! We refused to pay that much because it wasn't reasonable, so he took us to court and he ended up lying in front of a magistrate claiming he worked for 2 hours and did all these repairs, even though after he had left the sink was still leaking and the drains did not work at all!
For over three decades, Snake 'n' Rooter Plumbing Company has proudly served the Greater Kansas City, Topeka, and Lawrence communities. Our family owned business was built on the foundation of “Quality, Service, & Integrity first”. From a clogged drain or leaky pipe, on to emergency plumbing repairs, our certified technicians can help you get it fixed when called upon. All technicians are required to deliver the clean and courteous service that you expect. We are available 24 hours a day, 7 days a week, with no additional charges incurred for service on night’s, weekends, or any holidays. With nearly 80% of our service calls completed with returning customers, we take tremendous pride in the level of quality and overall service that we provide on each and every service call executed. Any problem, any job, Snake 'n' Rooter Plumbing Company can handle it!
When you book an affordable plumber, whether it's to fix a broken boiler or to unclog a drain, you want to know they're skilled enough for the task at hand. Nothing is worse than sending an amateur with a wrench to look at your pipes. Odds are, there will be more damage than when they started. All plumbers on the Handy platform are vetted, verified, and background checked way before they arrive at your home, so you can be sure that they're the right person for the job. 
Before calling a plumber, try to unclog your drains and toilets yourself by using a plunger. Make sure you use a standard bell-shaped plunger for your sink and shower drains and a plunger with a flanged end for your toilets. If neither type can loosen the pipe blockage, put a plumber's snake to use. Ratchet the snake down the pipe to eliminate any clogs.
Even attempting to fix your plumbing repairs on your own without proper knowledge can cause massive problems down the line. Book your local plumber using the Handy platform and you’ll be matched with plumbers near you who know just what they’re doing. Experienced and practiced in their craft, they’ll provide you with the best job at a price that won’t break the bank. When you use Handy to find cheap plumbers near me, you can rest assured that you’ll be connected with a capable plumbing service who will get your job done without you having to worry about how much a plumber costs ever again.
11/21/2017 We greatly apologized that we were not able to keep our scheduled appointments with you. We would… We greatly apologized that we were not able to keep our scheduled appointments with you. We would love the opportunity to be able to rectify the situation. We would like to thank you for taking the time to speak to the manager who reached out to you yesterday regarding the situation. Hopefully, we can work with you toward a positive solution going forward. We appreciate the honest feedback, without it we cannot continue to grow and improve as a company. Read more
 CON'T FROM COMMENTS EARLIER.  However,  the  installation took less than 3/4/ hour and was a basic regulator with no other function.  Looking up the price afterwards, invoice did not list type or price, it appears that it would have cost me around $60 for the regulator and another $15 or so for the additional supplies necessary to install it and it was really a rather simple job with easy access.    Given that, it seems that $300 for less that  an hours worth of on site work,  company says it does not include commute time in its prices, is a little high.  While flat rate quotes are nice, they must take into consideration situations where the work load differs depending on the circumstances.  Therefore, unless you are at the upper end of the harder work needed than the average job. it can be argued that my estimated price of $300 for labor was more than a little high.  Maybe I am wrong since I have not used their services for years and  am not knowledgeable of the costs of equipment and professional labor today.  
Had my master bath toilet replaced, as I was told it may still have problems if repaired. The plumbers had to leave and go buy a new toilet and then come and instal it. The first quote was 540.00 to repair, or 977.00 to replace. Both were OUTRAGEOUS. After asking to talk to the manager, the instal price was 775.00. Still very high, but better. Would not recommend this company. At least its done.
This is an updated review. I am still giving 5 stars for the service I received, but I was not able to get a contractors license number from them (it's not on website or invoice) and do not find them when I search the License Board website. I had planned on having them bid two larger jobs I have coming up, but without knowing if they are licensed and insured, i would not be able to do that. I emailed them for that information a week ago and have not yet received a response. This does not, however, in any way change the initial service and good work I received from Jaime. If I get the information I need, I will update my review and will have them bid my jobs.

Needed to replace a water pressure regulator.  Looking at the retail costs of the regulator, they seem to run from abouit $60 to over $300 for one that includes more that the basic control of water pressure in the house.  Had not used a pro plumber for over 20 years so I was not up on the costs associated with needing their help.  I was contacted by at least 3 plumbers but only one, Right Now Plumbers, gave me an instant quote of $394  for the service without me even asking. Although I thought this price seemed a little high for a job that takes less than an hour to complete, I accepted their service.  Must say that the job was done very professionally and would use them again if needed.  However,
Whether your home needs a simple plumbing repair, sewer line repair, clogged toilet repair, or complete plumbing installation services, we have the expertise and knowledge to get the job done right. Our reliable 24/7 emergency service means that a friendly plumbing technician will visit your home and help you quickly. A regularly scheduled maintenance service from Peterman Heating, Cooling & Plumbing, Inc. can help keep your home’s plumbing system running smooth to help avoid expensive future repairs.

Our washer overflowed and we called Mr. Rooter in for help. After inspecting our clean out and going up on the roof and inspecting shafts from kitchen and bathroom, we were told we had a pipe collapsed in 3 places under the slab of our house. Estimated job would be well over 20,000. Paid in 173.00 that day. He indicated he would be back for final estimate. We have never seen him again. We called local plumber, Staas Plumbing to come in. After thorough investigation, he determined there was no collapsed pipe! Blockage repair cost less than 150.00. Don't ever use Mr. Rooter!!!
Not only do plumber apprentices have to complete their training and education to receive their licenses, they also are required to pass a criminal background check and carry liability insurance. Hiring just anybody can make you vulnerable to fraud since unlicensed plumbers might not know what they're doing or could pretend to fix something and end up charging you for the incomplete work.
They advertising 24/7 service, when I called on Sunday February 11 2018, I was told Sunday service was not available. I even called twice to be sure I heard the correct information. Again I was informed no service on Sunday. I mentioned their advertising said 24/7 service. I was told no service on Sunday. I asked what 24/7 meant and did not get an answer. I am Advantage Plan member but this made not difference. This is a complete waste of money. Don't buy the Advantage Plan. This company is a complete fraud.
Before calling a plumber, try to unclog your drains and toilets yourself by using a plunger. Make sure you use a standard bell-shaped plunger for your sink and shower drains and a plunger with a flanged end for your toilets. If neither type can loosen the pipe blockage, put a plumber's snake to use. Ratchet the snake down the pipe to eliminate any clogs.
“In short, it was discovered that the PRV had failed, resulting in the water pressure inside the house becoming too high. As a result, our water heater began to leak, and, in turn, fail. Charles and Bobby were the Techs that came out and replaced the PRV and water heater. While here, they made an adjustment to the water lines, supply and return, to the water heater, which has a recirculating pump on it. All in all, wonderful! My go-to plumbers.”
Don’t flush floss, tampons, or even so-called “flushable” wipes. They don’t break down like toilet paper does and can come back to haunt you later. “Toilets are more water-efficient now than they were 20 years ago, so there sometimes isn’t enough volume in the flush to force debris down,” says Marcin Wroblewski, president of ExpressRooter Plumbing in Toronto. “An object will get lodged in the trap and cause blockage when waste builds up days later.”
This is an updated review.  I am still giving 5 stars for the service I received, but I was not able to get a contractors license number from them (it's not on website or invoice) and do not find them when I search the License Board website.  I had planned on having them bid two larger jobs I have coming up, but without knowing if they are licensed and insured, i would not be able to do that. I emailed them for that information a week ago and have not yet received a response.  This does not, however, in any way change the initial service and good work I received from Jaime.  If I get the information I need, I will update my review and will have them bid my jobs.
Thank you so much to Mr. Rooter Plumbing for your great service.  Ken, Jim and Vinny were amazing!!  A job that I have been dreading for a while became inevitable. They were super, very patient with my panic and anxiety, and did excellent work.  And as if that all wasn't enough...they did the job at considerably less cost than what I was expecting/dreading. They did the job for even less than what I was quoted for the work nearly 18 months ago from a competitor!  Thank you so much!

I seriously can not give Alex enough stars!! We had a huge main log clog and he was able to come out quick, bring everything back to tip top shape AND do it for a super reasonable price. He is probably one of the most honest and trustworthy plumbers I have ever met, and I have plumbers in my family! Give him a call for your plumbing needs, I promise you won't be disappointed
Abacus’ licensed Electricians can troubleshoot any electrical problems you may have and replace or repair items such as electrical panels and circuit boards, electric surge protection, LED lighting, ceiling fans, complex electrical wiring or rewiring, backup or standby electric generators and more. Want an annual electrical inspection on all your lighting and electrical systems? Ask about the AMP Plan that can save you up to 15% on electrical repairs. This plan includes many things such as an annual electrical safety check to make sure that your home is safe and working properly for you and your family. Our licensed electricians will make sure that the electricity in your home is running at maximum efficiency.
Called for what may or may not have been a minor job. Appointment made for the following day. It was then rescheduled. Another appointment made and again I received a call seeking to reschedule whilst I was at home waiting for them to appear. Although I'm a stay at home Mom I still don't appreciate waiting around for hours when I could be out doing something fun with my sons. Especially as this was the second time and there was no apology. Not impressed in the slightest. Shoddy service of the highest
I have used ACE PLUMBING for years to service my properties. Most recently I used them for an emergency at 2 o’clock in the morning. They were at my doorstep in 30 minutes from placing the call! The owner, Jonathan, is super involved in the operations and supervised a larger project I did last fall. For every day that they were on the project I received a call from Jonathan updating me on the status of the job. I consider ACE PLUMBING to be one of San Francisco’s finest small businesses! Highly …
Sometimes a faucet leak can be stopped by replacing the rubber washer at the end of a faucet stem or cartridge.  This is a more common repair on older fixtures when things were built to last and designed to be able to be maintained.  Other times the whole stem or cartridge needs replacement or the bibb seat deeper back into the fixture needs replacement.  That leads to matching up the right components and often times making a trip to the hardware store or plumbing supply house necessary due to the many varieties, makes and models of faucets.  My advice is to make sure your Plumber has faucet repair kit on their truck before having them come out to assess the issue.
Every family will be faced with plumbing problems from time to time, but that does not mean that they must deal with those problems on their own. In fact, it is best if plumbing problems are dealt with by a professional plumber who has the skill and experience to leave your systems safe and functioning. Without the help of a licensed plumber, a homeowner may be saddled with a plumbing issue that they simply cannot overcome on their own. At Petri Plumbing, we are an experienced Manhattan plumber ready to help you and your family with all of your plumbing issues, take a look at what your neighbors are saying in our customer reviews.
×