This is a rip-off company! I called them because my sewer pipe from my house was clogged and running slowly. When I called I asked what their rates were and was told that I would be given a price on-site at no cost. Okay, so when the guy arrives without even looking at the problem he said it would cost between $2 and 3 thousand. I told him to get back into his truck and leave. Then he said he could do it for $1800. Again I told him to leave, he then said he could do it for $1000 because he wanted to have a good business relationship with us. I went to Home Depot and rented an industrial powered drain cleaner (snake) for $50 and fix the problem within an hour.
We are members of St. Gertrude's Parish and we experienced a sewer back up in our basement. I saw BEST Plumbing listed in the bulletin and I decided to give you a try. The appointment was made between 2:00pm and 4:00pm. I received a call from our plumber at approximately 1:30pm that he was in route to our house. BEST Plumbing cleared roots out of our sewer line and operated a camera in the sewer line. They discovered a riser installed improperly, which was broken at the lateral connection. BEST Plumbing made proper repairs, placed sand and backfilled the area. Our plumber was extremely courteous, helpful, and very professional throughout the entire process. We will be BEST Plumbing's biggest fans and appreciate the service. St. Gertrude's Parish
I called them out to take a look at our kitchen sink. When they arrived I explained what issues we were having and the technician said it would be an easy fix and should only take about 20 minutes. I asked how much and he told me it would be $391.00. I told him that I thought that was exorbitant and he said that, "I don't set the prices, I just go by what our system says." I called the office and asked for a manager and explained the same thing to him. He even seemed surprised by the price but then he asked someone else and they confirmed the same price. I explained to him that I thought the price was way too high for 20-30 minutes of work. He then asked me how do I know it will only take that long. I explained to him that even I knew it was only a clogged drain and that his technician told me that's how long it would take.
Mr. Mohammad Bagheri from Mr. Rooter stopped by to assist in replacing a bunch of old valves around the unit. He had a fantastic attitude and was courteous and worked fast alongside his partner. I greatly appreciated him breaking down the cost for each individual part to ensure I knew what I was paying for, and walking me through the areas of work to inspect their workmanship.
It's best to hire a plumber to do a simple, everyday maintenance task for you first so you can judge his or her work. If you're happy with it, save their contact information so you'll have them on hand in case you need an emergency repair. This can spare you the extra worry and anxiety of having to track down a plumber if you have a broken pipe. Additionally, it can save you from being overcharged.
B&L Plumbing Service, Inc. offers a variety of residential and commercial plumbing services in the Kansas City metro area. We are a family owned and operated business and have been satisfying our customers since 1998. At B&L Plumbing, we go above and beyond to take care of our customers and are always ready to take care of any problem that you may have with your plumbing systems. We know your time is valuable. That is why when you call, we will arrive when you need us with a skilled service technician and a well stocked truck ready to troubleshoot, and repair your plumbing problem on the spot.
I had a clogged main drain pipe. Mr. Rooter came out and unclogged it, but let me know it was going to clog again since all they could do was push through the clog, but not jet the main pipe since we didn't have a "clean out." We got a quote from Mr. Rooter, which seemed high (and was, based on after the fact research), but when the drain clogged a few days later we needed to get the system taken care of, and didn't have time to get other quotes (I tried, but couldn't get anyone else out that day for comparison). Anyway, Mr. Rooter did the work relatively quickly (it took them longer than they thought due to difficult soil), and their folks were friendly. Everythings better now in drain-town. If Mr. Rooter's price was not 2-3x what it should have been my review would be much better. I feel like (and I guess this is the way some plumbers work) that they charged what they could, not really what it should cost (with profit, of course).
Instead, you will be guided every step of the way. A friendly representative will greet you at your first phone call and work with you to schedule a convenient appointment time. Our plumbers take the time to listen to your concerns, address all of your questions, and make sure you receive the type of service you expect. This leaves no room for surprises.
11/21/2017 We greatly apologized that we were not able to keep our scheduled appointments with you. We would… We greatly apologized that we were not able to keep our scheduled appointments with you. We would love the opportunity to be able to rectify the situation. We would like to thank you for taking the time to speak to the manager who reached out to you yesterday regarding the situation. Hopefully, we can work with you toward a positive solution going forward. We appreciate the honest feedback, without it we cannot continue to grow and improve as a company. Read more

I just had my pipe under the sink unclogged  and new pipes put in $600.00, then they flushed out the pipe from under the sink to the outside pipe $700.00, Total of $1.600.00, I thought that the price was high, I got the plumber from Home Advisors, not sure they had to do all they did but they said I needed the work done.  The same evening hike using the dishwasher I had a leak in one of the pipes they put in, they came back the next day to fix it. Don't know if I will use them again.. They were K&D kitchens.


Montgomery County, MD | Kensington, MD (20895) | Chevy Chase, MD (20814, 20817, 20892) | Bethesda, MD (20854, 20814, 20817, 20827, 20818) | Potomac, MD (20854) | Rockville, MD (20850, 20851, 20852, 208153) | North Potomac, MD (20854, 20878) | Gaithersburg, MD (20876, 20878, 20880, 20879, 20877) | Germantown, MD (20874, 20872, 20876) | Clarksburg, MD (20871, 20842, 20841)
Neighborhood Plumber & Rooter is awesome! I had a leaking water heater and submitted a claim to my home warranty service in the morning. A few hours later, Gary called and said he was in the area and could come by, but I was already at work. We made a tentative plan for him to come by in the afternoon if his schedule permitted, which fortunately it did. He was able to fix the problem with no issues. What impressed me most was Gary's professionalism and friendliness. I felt like he went out of his way to accommodate us even under short notice. He is the definition of customer service and I think I've found our go to plumber. If you're looking for friendly and honest service, make sure you give Gary at Neighborhood Plumber & Rooter a call. I even recommended him to our NextDoor community.

Plumber Repair

×