“Don’t assume that every Mr. Fix-it advertising his services in the local Pennysaver or on Craigslist is a licensed plumber,” says one New York plumber. There is no national standard for issuing licenses. Some plumbers are licensed by the state, others by the counties they work in. Check with your local city hall or chamber of commerce. They should be able to direct you to the appropriate source for a list of licensed plumbers in your area.
We have a 110 year-old house with some original and some poorly renovated plumbing, so we need a reliable plumber, and Ben Schoy, owner and operator of Bayz Plumbing Service is the man. We have used Ben at least 5 times over the past few years, first when he was with Nachman, then Mallard, and now on his own. When he was working for others we always asked for him, but being on his own is the best. When we have had leaks, he was here within the hour or first thing the following day. He always responds. Not only does he get the job done expertly and on time, but when we needed a new fixture (sink faucet, shower system) we found that we could trust him to pick out the simplest, best looking, and reliable one on his own, a huge advantage for busy people. The previous review is right on - he is clean, neat, and completely professional, but at the same time friendly and personable. If you have a leak,chances are good that he will have replacement parts in his van, in spite of being solo. Hopefully we will never need another plumber.

Now, my personal rant.  Listening to their male centric misogynistic phone hold advertising is disgusting.  Even though my husband handled this issue, I'm a trades woman and am skilled in construction and know more than average.  Why Mr. Rooter doesn't supply their plumbers with a screw extractor or the skills required to simply remove a stripped screw is beyond me... Why the company can't provide a simple scoping of the line without an upsell is frustrating.  We will not recommend their services or use them in the future.
This business does not give any indication of prices over the phone and say they do not "charge by the hour, but by the job". It turns out they have a price list that is fixed for types of jobs, but they won't even give you those prices over the phone. They charge $100 for the call out, although they say it's not a call out fee, but just to protect themselves from no shows. BUT, if you don't accept their quote to do the job, they charge you the $100 anyway. Sounds like a call out fee to me. And since you can't get any indication of what the job will cost before they come out, you're kind of stuck with it even if the quote is ridiculous. Their rates are way over what you would expect for the job. We paid $348 to unblock a drain, a job that took between 60 and 90 minutes. I won't be calling them again.

11/21/2017 We greatly apologized that we were not able to keep our scheduled appointments with you. We would… We greatly apologized that we were not able to keep our scheduled appointments with you. We would love the opportunity to be able to rectify the situation. We would like to thank you for taking the time to speak to the manager who reached out to you yesterday regarding the situation. Hopefully, we can work with you toward a positive solution going forward. We appreciate the honest feedback, without it we cannot continue to grow and improve as a company. Read more
Whenever you make a large purchase, you always request a receipt, right? Well, you will want a written warranty for any work or repairs done to the plumbing in your house. You want someone that's doing major maintenance or repair work on your house or commercial building to stand by his or her labor. Before you hire a plumber, ask him or her if they offer written warranties.
If nothing inside the home was altered you should not be getting a smell. Personally I'm confused as to why the repair person would have left the original line there and ran another one through a new hole. I would have pulled the old line up, ran the new line (in PVC) and used the same hole in the septic tank instead of creating a new one. Did he seal up the hole in the tank from the old line?
“This is the place to go for plumbing problems. We had a water supply line break under the concrete path, and Victor fixed it for us. The work they do is the best by far. We’ve had them repair a few things around the house, and they always do a great job and do it right the first time. In our case, they had a boring machine that put a new pipeline underground and didn’t have to dig up the yard. That in itself was worth it. They are fair and took care of all the details like permits if needed, and if anything else was needed, they took care of it. I’d recommend them for any of your plumbing needs.”

TLDR - My $75 American Home Warranty service turned into $200 of repairs when Gary ripped a leaky faucet from my wall and "discovered" that the pipe was misaligned. Like most other people here, I too had the misfortune of being forced to use Neighborhood Plumber due to my home warranty. My service man was Gary and he was very standoffish at first, thinking that I only had minor repairs - garbage disposal service, switching hot and cold faucets and a leaky tub faucet. For the record, he contacted America Home Shield while he was repairing my tub and said it took 30 minutes to reset the garbage disposal (2 minutes) and another 30 minutes to switch the hot and cold faucets (5 minutes) - I would never trust them to do my work again. Then Gary got real "chummy" when he saw an opportunity to make additional money. To "fix" my leaky tub faucet he "accidentally" ripped it from the wall which required him to first cut a hole into my newly painted bedroom and reattach a pipe. At this point he "discovered" that the pipe was off center and would require either breaking the tile in my bathroom which would cost me $125 or redirecting the pipes to the correct position, costing me $175 - neither of which would be covered by my warranty. You can see the second picture where he has enlarged the hole AND BURNED A SPOT ON MY WALL!!! Since I already didn't trust Gary, I called AHS to confirm that these would not be covered. While I am doing this, Gary is sitting there cursing at the people who made my house and trying to make me feel like he was on my side. "You really don't want to have pipe tension" "This is the first time in my 15 years that I have seen this" "90% of the time it is a simple fix" Since I am in for at least another $125 and I now don't have a working tub / a gaping hole and burn mark in my bedroom, I tell him to do it right and just repipe. At this point, he retracts (maybe seeing that it would be a lot more work for only $50) and says that we should really just break the tile. I just want the guy out of my house, so I give him the green light on the $125 fix. This "$125 job" takes AT MOST 2 minutes of him tapping away with a screw driver. Then, he asks me to help him move the pipe over with my bare hands while he uses the blow torch on the other side. I end up burning my hands and he fixes it in another 10 minutes. So $125 for 12 minutes - awesome. The cherry on top, is that throughout this whole experience Gary has asked for and used a TON of my household supplies. From the two towels (one of which you can see in the first picture) he used as drop cloths, the windex he used to not burn the wood with his torch, my wire hanger he bent to measure the space and all of the paper towels, tissues and toilet paper he wiped his hands with. I mean ALL of my other contractors brought their own supplies, how unprepared and unprofessional are these people??!! Finally, again trying to be chummy, he says that my upstairs toilet rocks a little and he would hate to see it break and spill sewage. While he can't fix it right now, he HIGHLY recommends that we get a single plumber as our go-to guy so that they can know the history of the home. Sorry Gary, you aren't going to be that guy.
Hi Kenneth, We would be happy to get you connected with a pro for your project. You can submit a service request on our website: http://www.homeadvisor.com/, or browse reviews for local water heater pros here: http://www.homeadvisor.com/c.html. We can also have a project advisor reach out to assist you if you send your contact information to [email protected] –HASupport
Our old water heater let go late at night and I started calling for help the next morning. Ben with Bayz called back within 30 minutes and offered to come out in an hour to look over. He came by right on time, provided an estimate for replacement (the heater had to go), and confirmed that the new heater could be installed today. I gave the go-ahead and Ben immediately began work to fully drain and then remove the old heater. He was personable and happy to explain what he was doing - and why - and after about an hour's work he let me know that he was going to pick up the new heater and would return in about an hour - which he did. Two hours after he returned I had a brand new fully functional water heater. I highly recommend Bayz as they provided professional service when promised and offered helpful suggestions/ideas when asked.

I had a clogged main drain pipe. Mr. Rooter came out and unclogged it, but let me know it was going to clog again since all they could do was push through the clog, but not jet the main pipe since we didn't have a "clean out." We got a quote from Mr. Rooter, which seemed high (and was, based on after the fact research), but when the drain clogged a few days later we needed to get the system taken care of, and didn't have time to get other quotes (I tried, but couldn't get anyone else out that day for comparison).


Our professional plumbers know firsthand that fixing your plumbing issue and restoring normalcy to your life means a lot to you and your family. Using state-of-the-art equipment, our master plumbers and trained technicians will diagnose your problem, explain your options and fix your problem —  delivering customer service and quality workmanship for a fair price.

How do you know a company cares about the quality of their work? They stand behind it - that's how. At Benjamin Franklin Plumbing, the warranties and guarantees are industry leading because of our experienced technicians and the high quality parts we use. Our technicians are friendly, clean, polite, drug-free and experienced--and our techniques are state-of-the-art, guaranteed!

Thank you for taking the time to review Mr. Rooter Plumbing. We apologize you are not satisfied with the service you received and we will make sure that a manager reaches out to you within the next 1-2 business days to discuss the concerns you have.  We sincerely hope that together we can figure out a better solution in the future, to achieve 100% customer satisfaction.
This company is a complete rip-off. Called them to rod out sewer line, they charged $317 and an hour later, my basement drain had completely backed up again even worse than it was. He told me there were tree roots in the line, understandable. There are 2 big trees in my front yard. He said he was only able to cut thru a little bit and that it was draining but slowly. He recommended hydro jetting which would cost another $1005 so altogether $1300. I had a clean out installed a few years ago for $1500. How does cleaning a line with a power washer cost almost the same as digging up my front yard, tearing out a bush, and installing new pvc? Will NEVER recommend this company to anyone.
We called Mr. Rooter because we had a leak from our kitchen sink and they responded quickly to my surprise. Mike Farnsworth shows up and gets right to work and doesn't give us an estimate for the work before he started. He ended up replacing a broken pipe in our basement that took 15 minutes and he plunged our tub and sink as well. He wasn't even here for an hour and he charged us $650 dollars! We refused to pay that much because it wasn't reasonable, so he took us to court and he ended up lying in front of a magistrate claiming he worked for 2 hours and did all these repairs, even though after he had left the sink was still leaking and the drains did not work at all!

If it’s a toilet issue you’ve got, you’re sure to find the right toilet parts and replacement pieces – including shutoff valves and supply lines – to get your toilet in tip-top shape. We’ve also got shower parts and shower valves, sink parts and faucet parts, as well as everything for bathtub repair – all to get your bathroom up and running in top-top shape.
Update - I received an apology and gave the company a second chance. The team sent out were friendly, timely and knowledgeable. Called for what may or may not have been a minor job. Appointment made for the following day. It was then rescheduled. Another appointment made and again I received a call seeking to reschedule whilst I was at home waiting for them to appear. Although I'm a stay at home Mom I still don't appreciate waiting around for hours when I could be out doing something fun with my sons. Especially as this was the second time and there was no apology. Not impressed in the slightest. Shoddy service of the highest
My Mom is in her eightys. I called a plumber in Aug 2012, replaced the McDonnell/Miller LWCO low water cut off 47/2 $675.. Same plumber was called Jan 8,2013 back. He trouble shoot the problem and replaced the same unit, yet I still have the problem. After the heat come on for about 15 mins/ goes off.the pipes connecting to the MM LOCO the vibrating starts, shakes, and makes a loud noise. The boiler is steam, I know it's old. Do I call the same plumber or call someone differently?
×