Never fear, Benjamin Franklin Plumbing Duncanville is here for you. No matter what your emergency plumbing needs may be, our Duncanville plumbers are trained to swiftly and efficiently handle a wide variety of emergency plumbing repairs. Don’t hesitate to pick up the phone if you feel that you have an emergency plumbing situation on your hands. We’ll be waiting to come to the rescue.
If you turn on your bathroom or kitchen sink in the morning to find brown or rust-colored water coming out of your faucet, don't panic. The discoloration is most likely due to old iron pipes or recent use of a hydrant or water main that disturbed the usual flow of water. Keep your water running for a minute or so and it should run clear after a while.
Anyway, Mr. Rooter did the work relatively quickly (it took them longer than they thought due to difficult soil), and their folks were friendly. Everythings better now in drain-town. If Mr. Rooter's price was not 2-3x what it should have been my review would be much better. I feel like (and I guess this is the way some plumbers work) that they charged what they could, not really what it should cost (with profit, of course).
They did come out on Easter Sunday for an emergency blockage (house full of people) but I should have asked how much. Charged $498 to clear 25 feet of sewer line, which I was told was flat rate whether it was ten feet or a hundred feet. No mention of emergency service. At least they came within a few hours and got the job done. Here’s a hint- if you have an older system and have visitors from the city make sure you know what they are flushing!
Our professional plumbers know firsthand that fixing your plumbing issue and restoring normalcy to your life means a lot to you and your family. Using state-of-the-art equipment, our master plumbers and trained technicians will diagnose your problem, explain your options and fix your problem —  delivering customer service and quality workmanship for a fair price.
Called for what may or may not have been a minor job. Appointment made for the following day. It was… Called for what may or may not have been a minor job. Appointment made for the following day. It was then rescheduled. Another appointment made and again I received a call seeking to reschedule whilst I was at home waiting for them to appear. Although I'm a stay at home Mom I still don't appreciate waiting around for hours when I could be out doing something fun with my sons. Especially as this was the second time and there was no apology. Not impressed in the slightest. Shoddy service of the highest order. Read more
A plumber’s reputation depends on your satisfaction. As a result, any plumbing service professionals you book through Handy will take their responsibility to you very seriously. They will want to turn up on time, bring the right equipment and get the job done as professionally as possible. That way, they know you’ll leave them a good review and they’ll get more work! To give you further peace of mind, every plumbing repair done on the Handy platform is backed by the Handy Happiness Guarantee. This means that, in the unlikely event that you’re unsatisfied, Handy will work hard to make things right.
I called Mr. Rooter needed a same day service. They were able to come and help within the same morning! Shamim with Mr. Rooter was amazing to work with. He was very kind and courteous and did a great job getting a toilet wand attachment out of my master bathroom toilet. He provided me a discount at the end of the service and I was thrilled. Thanks so much Mr. Rooter!!

Our professional plumbers in Birmingham AL provide the best services in the area.  Latta Plumbing cares about your needs and we’ve been helping Birmingham area customers for over 30 years. All of our technicians are certified and receive continuous training so that they are always up-to-date with the newest techniques out there. We will always give you reliable plumbing services at affordable prices.


I had sewer back up problem and called Mr. Rooter on Sunday. One George arrived at scheduled time. Explained about snaking and hydro jetting. Scheduled service for Monday noon as it was already dark. George called and came ahead of schedule at around 10.40AM. Tried Hydro-jetting as well as snaking. Removed lots and lots of roots, but still could not open up the drain. His supervisor came and located the blockage which was very close to the city sewer line. Actually, the sewer line belongs to the county and he was not able to give an accurate estimate until he calls the county office and finds out their regulations etc. But, he did mention that couple of large trees need to be cut down, need to dig down and replace the broken (not sure how it was concluded, experience may be - will give him benefit of doubt) clay pipes with PVC and the cost will easily run upwards of 10K!!
We had scheduled this company to come look at and replace our drum trap last week Saturday between… We had scheduled this company to come look at and replace our drum trap last week Saturday between 10am-2pm. They called around 12pm and said that they were behind schedule and short staffed and couldn't make it. They said they would reschedule the work for the following Saturday. Today is that rescheduled Saturday and they called saying they would arrive around 11:30am. They called back and said they were running behind again and it would be more like 12:30-1pm. They called back again and said the worker looked at the pictures and isn't comfortable doing the work. What a run around, what a waste of our time, what a joke. Poorly managed company. Read more
Since I already didn't trust Gary, I called AHS to confirm that these would not be covered. While I am doing this, Gary is sitting there cursing at the people who made my house and trying to make me feel like he was on my side. "You really don't want to have pipe tension" "This is the first time in my 15 years that I have seen this" "90% of the time it is a simple fix"
I called Mr. Rooter needed a same day service. They were able to come and help within the same morning! Shamim with Mr. Rooter was amazing to work with. He was very kind and courteous and did a great job getting a toilet wand attachment out of my master bathroom toilet. He provided me a discount at the end of the service and I was thrilled. Thanks so much Mr. Rooter!!
They came out for a running toilet complaint. I was told that the fill valve needed to be replaced, that the toilet tank had to be taken off, & all parts inside needed to be replaced. I was quoted $272.00. Yes I am a woman, but a stupid woman I am not! A brand new toilet can be purchased for $119.00. I called someone else. It turned out to be a leaky flapper ($8.00 part) & it took 5 minutes... $40.00 charge!!! Shame on Mr. Rooter for trying to take advantage of a woman… Beware.
Where to start...commission based work, which was fine at first. Owner contracts through several low rate property management firms at discounted rates, and then behind the scenes is scalping those rates even more. Even after theyve been agreed to and approved. Caught red handed lowering final price of completed jobs, at the technicians expense. Offers free estimates, and offers zero compensation to the technicians for said estimates, resulting in countless wasted hours not being paid a dime. Oh, and has wonderful online reviews, which the owner pays for. Probably with all the extra money he's stealing from his plumbers. Complete joke, biggest scam ever. Charge big and pay out small.
Mr. Rooter was the most price competitive of the 3 bids I had on sewer repair. Their initial project kicked off in a timely manner before being dragged down by delays. Eventually the project was "complete" - however no walkthrough or signoff occured. My project manager then quit Mr. Rooter. As the weeks went on I started to get calls asking for final payment, even got 1-2 offers to have people "stop by" to go over my project with me. Nothing materialized. Eventually they mailed me the paperwork and ran my credit card on file.

We called Mr. Rooter because we had a leak from our kitchen sink and they responded quickly to my surprise. Mike Farnsworth shows up and gets right to work and doesn't give us an estimate for the work before he started. He ended up replacing a broken pipe in our basement that took 15 minutes and he plunged our tub and sink as well. He wasn't even here for an hour and he charged us $650 dollars! We refused to pay that much because it wasn't reasonable, so he took us to court and he ended up lying in front of a magistrate claiming he worked for 2 hours and did all these repairs, even though after he had left the sink was still leaking and the drains did not work at all!
Called Mr. Rooter on 11 Dec to request technician to unclog our drain. Technician arrived I explained the kitchen sink, dishwasher and washing machine would not drain and had standing water. He quoted me 200.00 to unclog and I agreed. After about 15 minutes he provided me an update stating that I had a broken pipe under my house. I asked for a quote and he came back with 10,700. Since I was in the middle of planning my Mother's funeral and had company on the way I explained that a temporary fix would have to work for now and I would get back with him later on the broken pipe. I paid him 200.00 and he left. The sink had drained, but the dishwasher and washing machine still had standing water. I turned the sink on and it would not drain.
Leaks don't go away. They simply turn into bigger leaks. The difference between a small leak and a large leak is how much damage it does to your home or business. If you observe a leak in your faucet, tub, pipes or even connections with your dishwasher or other appliances, call us right away in order to avoid needles flooding. Most leaks generally need a simple re-piping or a seal replacement. In some cases we may have to repair a tear. But no matter what the nature of the repair is, we'll fix it fast.
Gogo Rooter also offers plenty of ways to save money – book online and save 10%, and be sure take a look at our coupons page to save even more! As a trusted plumber in San Jose, Gogo Rooter looks forward to helping you out with all your plumbing related needs and problems. Broken faucets, clogged pipes, slow drains, or unflushable toilets are no match for our team of experts. Call us today to schedule your appointment and learn more about how we can flush your problems away!\

We have a 110 year-old house with some original and some poorly renovated plumbing, so we need a reliable plumber, and Ben Schoy, owner and operator of Bayz Plumbing Service is the man. We have used Ben at least 5 times over the past few years, first when he was with Nachman, then Mallard, and now on his own. When he was working for others we always asked for him, but being on his own is the best. When we have had leaks, he was here within the hour or first thing the following day. He always responds. Not only does he get the job done expertly and on time, but when we needed a new fixture (sink faucet, shower system) we found that we could trust him to pick out the simplest, best looking, and reliable one on his own, a huge advantage for busy people. The previous review is right on - he is clean, neat, and completely professional, but at the same time friendly and personable. If you have a leak,chances are good that he will have replacement parts in his van, in spite of being solo. Hopefully we will never need another plumber.
Even attempting to fix your plumbing repairs on your own without proper knowledge can cause massive problems down the line. Book your local plumber using the Handy platform and you’ll be matched with plumbers near you who know just what they’re doing. Experienced and practiced in their craft, they’ll provide you with the best job at a price that won’t break the bank. When you use Handy to find cheap plumbers near me, you can rest assured that you’ll be connected with a capable plumbing service who will get your job done without you having to worry about how much a plumber costs ever again.
Hi Ginger, We're sorry you had this experience with a plumber in our network. Have you left the review for the company? We encourage homeowners to share their experiences so others have an honest idea of the company they are hiring. If you would like to speak with a rep regarding your concerns please reach out to [email protected] If you have a review you would like to submit please send it to [email protected] or visit this link: http://www.homeadvisor.com/write-a-review/. -HASupport
Neighborhood Plumber & Rooter is awesome! I had a leaking water heater and submitted a claim to my home warranty service in the morning. A few hours later, Gary called and said he was in the area and could come by, but I was already at work. We made a tentative plan for him to come by in the afternoon if his schedule permitted, which fortunately it did. He was able to fix the problem with no issues. What impressed me most was Gary's professionalism and friendliness. I felt like he went out of his way to accommodate us even under short notice. He is the definition of customer service and I think I've found our go to plumber. If you're looking for friendly and honest service, make sure you give Gary at Neighborhood Plumber & Rooter a call. I even recommended him to our NextDoor community.
Wow- see everything and moment they service about creating an RELATIONSHIP. With that means 10 STAR service. Harry replaced our water heater unit Condo in Woodland Hills. With that came best metals, piping, tightening, everything needed to pass inspection- that it did. Must share the inspector was amazed use of brass pipes areas that inspection didn't call for. This way in 10 years or so when water heater needs replacement- piping would last and of course be safe. Note Neighborhood Plumber & Rooter did the paperwork and foot work for the inspection. Note to Condo owners know your LOT number. Yes even in a Condo ! Actually serve on the HOA Executive Board forwarding his business card for the whole Complex. That's how good this Company is.....
We needed a sewer scope to include with the documentation for selling our house. The Company needed to reschedule and knocked $50 off the $250 they charge for this service. So far, so good. The plumber shows up and finds our clean out is inaccessible due to a stripped screw holding the cover in place. He decides the best route is to remove the toilet and perform the scope from there. He is super polite and didn't charge us for the additional effort required. Still, so far, so good. The scope work is performed and we are told there is a small root intrusion in the line. Now the fun begins... how small is small and how far out is it located? "We can't tell you, we don't know - you can see the video". We explain that we need a accurate report for our documentation. The plumber then prepares our bill and results but includes a reference to $5300 of recommended work. We have had no issues with this sewer. Adding a recommendation to the scope is not going to look good to a potential buyer. We ask for the recommendation to be separated out from the bill. Okay, they can do that. But, the invoice still shows the reference to the recommendation. We did not ask for a recommendation, just the scope. The plumber seemed to understand but referred it to his supervisor. The supervisor doesn't seem to understand. All they appear to want is to attach this $5300 to somebody - either us or a potential buyer. Did I mention that there are no problems with our sewer. We merely want full disclosure and the buyer can go from there. This recommendation that Mr. Rooter refuses to remove is a scare tactic that could affect the sale of our house. Thank goodness we're only out $200 and totally irritated with trying to explain this issue over and over again to only be stone walled. The solution is to use a different scoping service and make sure they understand what we need before we hire them. Now, my personal rant. Listening to their male centric misogynistic phone hold advertising is disgusting. Even though my husband handled this issue, I'm a trades woman and am skilled in construction and know more than average. Why Mr. Rooter doesn't supply their plumbers with a screw extractor or the skills required to simply remove a stripped screw is beyond me... Why the company can't provide a simple scoping of the line without an upsell is frustrating. We will not recommend their services or use them in the future. Update: Just got the written "estimate". Not even close to what we asked them to do. This place is only going to try to get into your pockets as deep as they can. We asked for an accurate scope of the sewer line (that's what we paid for).

Just like getting a regular oil change for your car or truck, your home's pipes and water system also need regular maintenance and check-ups to ensure they're running right. This is why plumbers also offer upkeep services to test your entire plumbing system on a monthly or biannual basis to catch any issues with your pipes before they become an emergency.

I thought that my sump pump had ended its life and needed to be replaced. The contractor I found through Home Adviser came out the following day and arrived reasonably promptly.  The technician tested the pump and it wasn't responding. He then checked the  breaker panel and all seemed well. However he checked to see if power was reaching the outlet, it wasn't so he tripped some breakers and reset them and the power to my pump came on and the pump works so a replacement wasn't necessary. He charged $75.00 which I think was reasonable for a call-out fee and time spent.

The Fluidmaster 400AKRP10 Complete Toilet Repair Kit was The Fluidmaster 400AKRP10 Complete Toilet Repair Kit was designed with performance in mind. The trusted and proven 400A toilet fill valve ensures a quiet and proper fill while the PerforMAX 2 in. Water-Saving Flapper adjusts to maximize water usage with each flush. This complete toilet repair kit also includes a ...  More + Product Details Close


*$200 minimum purchase required. Valid at participating ARS® Network locations. Not valid for third party, new construction or commercial customers, with any other offers, discounts or prior sales. See service center for details. Coupon required at time of service. Void if copied or transferred and where prohibited. Any other use may constitute fraud. Cash value $.001. Offer expires 11/30/2018. 

Plumbere Repair Co

×