You won't always need to call a plumber to help you fix a nasty clog if you treat your pipes right. Don't use your toilet or kitchen sink like a trash can by stuffing hard to flush material down the drain or pouring fats and oils down the pipe. Throw coffee grounds and eggshells in the garage instead of in your sink. Also, only use your toilet to flush human waste and toilet paper, because any other materials could clog your commode.

Just had a great experience with Bayz Plumbing. They installed a gas line and a water line for our new range and refrigerator.  Benjamin was friendly, easy to talk to, came when he said he would, worked quickly and did a great job.  He even made an extra return trip when the appliance installers didn't have a fitting needed to finish the range hook-up. Highly recommend!!


I called BL Plumbing when a small leak started coming out of my shower. They responded quickly and Billy arrived in the afternoon. He diagnosed the problem and proposed a solution including cost. I approved and he went straight to work. Within the hour, the problem was resolved. Billy recommended work that was needed to reduce water pressure for the entire house. I approved the work including cost and Billy had that problem fixed quickly and efficiently. A small leak in the pipe below the shower led to a much needed home improvement. As we finished, Billy and I discussed potential future work and issues regarding maintenance concerning the overall projects completed that day. The entire process was a very positive experience.
Water heaters are tasked with heating the water that passes through the pipes to every shower, tub, and sink. These heaters are also supposed to heat water for the washing machine and dishwasher. These units can hold up for a long time, but may begin to cause problems over time. When the heater does not heat water properly all the time, leaks, or makes odd noises, homeowners will know that there is a problem. A water heater that begins to leak could start flooding the house at any moment. A water heater that makes odd sounds could be under pressure and about to burst. In each of these cases, it could be dangerous for the homeowner, and only a licensed Manhattan plumber can fix the problem or replace the water heater altogether.
Our old water heater let go late at night and I started calling for help the next morning. Ben with Bayz called back within 30 minutes and offered to come out in an hour to look over. He came by right on time, provided an estimate for replacement (the heater had to go), and confirmed that the new heater could be installed today. I gave the go-ahead and Ben immediately began work to fully drain and then remove the old heater. He was personable and happy to explain what he was doing - and why - and after about an hour's work he let me know that he was going to pick up the new heater and would return in about an hour - which he did. Two hours after he returned I had a brand new fully functional water heater. I highly recommend Bayz as they provided professional service when promised and offered helpful suggestions/ideas when asked.

Curtis did an excellent job in identifying the problem and providing a couple solutions. We discussed both and came to a mutual agreement, rather than him explicitly saying this is the only option and charge excessive amount. Curtis was very easy to talk to; even though I had lots of questions he was very professional throughout. He was prompt to the appointment, although I forgot about the time, he reached out and waited until I arrive. I would highly recommend their services for your plumbing needs!
The cherry on top, is that throughout this whole experience Gary has asked for and used a TON of my household supplies. From the two towels (one of which you can see in the first picture) he used as drop cloths, the windex he used to not burn the wood with his torch, my wire hanger he bent to measure the space and all of the paper towels, tissues and toilet paper he wiped his hands with. I mean ALL of my other contractors brought their own supplies, how unprepared and unprofessional are these people??!!
If nothing inside the home was altered you should not be getting a smell. Personally I'm confused as to why the repair person would have left the original line there and ran another one through a new hole. I would have pulled the old line up, ran the new line (in PVC) and used the same hole in the septic tank instead of creating a new one. Did he seal up the hole in the tank from the old line?
Abacus’ licensed Electricians can troubleshoot any electrical problems you may have and replace or repair items such as electrical panels and circuit boards, electric surge protection, LED lighting, ceiling fans, complex electrical wiring or rewiring, backup or standby electric generators and more. Want an annual electrical inspection on all your lighting and electrical systems? Ask about the AMP Plan that can save you up to 15% on electrical repairs. This plan includes many things such as an annual electrical safety check to make sure that your home is safe and working properly for you and your family. Our licensed electricians will make sure that the electricity in your home is running at maximum efficiency.

Thank you for taking the time to review Mr. Rooter Plumbing. We apologize you are not satisfied with the service you received and we will make sure that a manager reaches out to you within the next 1-2 business days to discuss the concerns you have.  We sincerely hope that together we can figure out a better solution in the future, to achieve 100% customer satisfaction.
When presenting me with an estimate the first estimate that I was shown by the serviceman was $157.00. I thought this was the total for a toilet set replacement and two drains cleared in a tub. I was charged in total, $99 for the toilet seat, $119.45 to clear a bathtub drain, and $157.00 to clear another bathtub drain in the downstairs bathroom. I have never been charged such high prices! Avoid this company at all costs - because believe me, you're gonna pay.
Called Mr. Rooter on 11 Dec to request technician to unclog our drain. Technician arrived I explained the kitchen sink, dishwasher and washing machine would not drain and had standing water. He quoted me 200.00 to unclog and I agreed. After about 15 minutes he provided me an update stating that I had a broken pipe under my house. I asked for a quote and he came back with 10,700. Since I was in the middle of planning my Mother's funeral and had company on the way I explained that a temporary fix would have to work for now and I would get back with him later on the broken pipe. I paid him 200.00 and he left. The sink had drained, but the dishwasher and washing machine still had standing water. I turned the sink on and it would not drain.
The plumber sent to service our water heater and our toilet that had a clog and was running water helped us out immensely. They even got the remodeling job done for the plumbing in my mom's house. It was as simple as leaving a message to their hotline and the service was scheduled right away. We had an easy time communicating our concerns with SG1 Plumber and their quick response lead to action. My parents didn't need to wait that long to have their problematic plumbing fixed.
I am in town to help my  sister who just had a heart valve replaced and was returning home.  She needed a plumber to fix her shower, cold water only, no hot.  After days of calling around I found Mr. Rooter.  They were able to send people, Dale and Dennis, out right away.  They were great!!!  Informed me of what was going on, gave a fair estimate in spite of some additional problems kept to it and took care of the problem.  They were nice, personable, left everything clean and were downright professional.   Use them!!!!!
You’re busy, and your time is valuable. So having to wait on any service contractor is simply unacceptable. Your complete satisfaction with our plumbing repairs and plumbers is 100% guaranteed. Benjamin Franklin’s on-time guarantee is one of the best in the country and since our plumbers are highly trained, experienced and skilled, your needs and expectations are always met and exceeded.
They were called in by American Home Shield, and they wouldn't come for 2 day.  When they finally came out they refused to do the work because it was "too clogged, and there was water in the sink". They gave a 250 dollar quote saying AHS wouldn't cover this type of repair.  We had AHS send a different plumber and the new plumber was able to get the sink unclogged (we also put baking soda/vinegar down the sink which seemed to help things)
Started to install a toilet tank repair kit on a Saturday morning but ran into trouble with trying to remove rusted bolts. Called Mr. Rooter and had to pay $100 upfront to have a tech come to the house. Told me it would cost $700 dollars to fix the toilet. I didn't want to lose the first $100 so I agreed. He used the repair kit I bought at Home Depot, didn't subtract the cost from the bill, and they email you the receipt which is not itemized. Came home Tuesday and the toilet was leaking from the bolts that hold the tank to the bowl. Called at 2 PM and no return call the rest of the day. Called again at 4 AM Wednesday morning and waiting for someone to come back and fix it. Wish I had read the reviews here before I called them.

Think that by calling for plumbing services you will have to clean up after the work is done? Not when you work with us! At Bud’s Plumbing & Repair Service, our uniformed plumbers arrive at your door with shoe covers and are conscious of the cleanliness of the work area. In fact, once the job is done, you won’t be able to tell we were even there! That’s how clean we leave your property. There is no mess for you to clean up, so you can get back to your normal routine without hassle.
They came out to my house and I was explaining the situation and said he would have to snake the bathroom toilet, but it would be $ 653.00 just to remove it. I removed it in 3 minutes.  Then I showed him both clean traps,  And again I am removing a little bit a rock from around the clean traps outside.  I paid them for the work preformed and was to have them scope the line the next day , no show , no call. Boooo Bad Service . 2nd Time

Rooter Plumbing Company

×